Artykuł sponsorowany
Aby zapewnić firmie wysokie zyski, warto zadbać o maksymalizację sprzedaży towarów i redukcję kosztów zarządzania przedsiębiorstwem. Optymalizację wydatków warto rozpocząć już od zaplecza, czyli magazynu firmy. Oto 5 sposobów na to, by trwale podnieść jego efektywność i rentowność.
Zwłaszcza dziś rachunki za prąd potrafią pożerać firmowy budżetu. Pierwszym krokiem do ich zredukowania może być wynegocjowanie korzystnej, indywidualnej stawki z dostawcą. Drugi to weryfikacja oświetlenia magazynu.
Najbardziej energooszczędną i trwałą technologią na rynku są żarówki LED. Choć koszt ich zakupu jest wyższy, niż żarówek tradycyjnych, to w długim okresie zwraca się na rachunku za prąd i kosztach konserwacji. LED-y są nie tylko wydajne, ale i bezpieczniejsze dla zdrowia. W redukcję kosztów mogą też pomóc dobre praktyki związane z oszczędzaniem energii elektrycznej, np. wyłączanie zbędnego oświetlenia czy sprzętu w trybie stand-by.
Warto zwrócić uwagę na system ogrzewania oraz współczynnik izolacji termicznej budynku.
Hale magazynowe ogrzewa się najczęściej za pomocą gazu: poprzez promienniki (systemy na podczerwień) lub nagrzewnice gazowe. Wybór urządzeń powinien być dostosowany do rozmiaru magazynu oraz jego asortymentu. Promienniki okazują się bardzo efektywne w ogrzewaniu konkretnych stref. Sprawdzają się w magazynach, gdzie prace skupione są często w jednym konkretnym obszarze. Nagrzewnice mogą szybko ogrzać duże przestrzenie, dlatego sprawdzają się, gdy obiekt wymaga jednorodnego ogrzewania (np. w branży spożywczej).
Istotny wpływ na optymalizację kosztów ma również odpowiednia izolacja termiczna budynku. Im większy współczynnik izolacyjności, tym niższe będą koszty ogrzewania. Inwestycja w porządną izolację sprawi, że obiekt będzie dłużej utrzymywał optymalną temperaturę. Z czasem jej koszt nie tylko się zwróci, ale i zacznie przynosić oszczędności.
Efektywne zarządzanie pracownikami na magazynie to niezwykle złożony proces. Warto jednak pokrótce wspomnieć, że pomocne w optymalizowaniu jego kosztów mogą się okazać m.in.:
Fot.: elements.envato.com / Pressmaster
Zarządzanie towarem na magazynie to kolejny temat-rzeka. Wśród skutecznych sposobów na oszczędności w tej sferze warto wymienić m.in.:
Wynajem nieużytkowanej przestrzeni magazynowej
Pusta i nieużytkowana przestrzeń magazynowa generuje wyłącznie straty. Aby zrekompensować stałe koszty, takie jak czynsz czy rachunki za energię, warto zdecydować się na wynajem hali magazynowej innej firmie. Szybki, wygodny i bezpieczny wynajem takiej przestrzeni (również krótkoterminowy) oferować będzie np. 4SHELF – platforma B2B dedykowana m.in. przedsiębiorcom, którzy chcą zarabiać na pustej przestrzeni magazynowej.
4SHELF jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi priorytetowej I: Przedsiębiorcza Polska Wschodnia, Działania 1.1 Platformy startowe dla nowych pomysłów, Poddziałania 1.1.2 Rozwój startupów w Polsce Wschodniej Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.
Zdjęcie główne: elements.envato.com / drazenphoto
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora